Lägret

Efter att vi landade på Narita kl 8.45 japansk tid, gick vi till löpandet vart nästan direkt allt vårt bagage kom.
Förutom en av flickornas som det visade sig att airfrance tappat bort och först skulle vara i Tokyo sent på kvällen.
Hon var rätt nervös eftersom alla hennes kläder för helgen var i den väskan, men när hon fick reda på att hon skulle få 1000USD som ersättning.
Så det hela löste sig.
Sen så gick vi genom tullen, vilket var lite för enkelt kändes det som, kontrollanen ögade bara igenom papprena.
Väl ute förbi alla kontroller och registreringar så möttes vi av en japanska från AYUSA som hjälpte oss med att skicka våra stora väskor till våra värdfamiljer.
Och sen hjälpte hon oss på en buss till Shinyokohama.
En och en halv timme senare var vi framme, så mötes vi av Yoko-san, en av koordinatorerna från AYUSA som hjälpte oss att checka in på hotellet,
fixade mat åt oss osv..
Eftersom klockan bara var elva så hade vi en hel dag av lektioner i japanska, japansk kultur och japanska seder.
Det var väldigt varmt hela dagen och jag ångrar verkligen för första gången i mitt liv att jag alltid går i svarta kläder.
Efter alla lektioner så bjöd min koordinator Chisaki-sensei oss alla på middag, vi åt på lite olika resturanger, jag valde att äta på CoCo,
en curry resturang som bara serverade tallrikar med 50% ris 50% currysås. Och så kunde man välja mellan att ha kyckling, nötkött, tempura eller nån form av grönsaker.
När vi ätit klart gick vi tillbaka till hotellet vart vi mötte utbytesstudenterna som kommit från USA och Kanada.
En av pojkarna från USA var verkligen den steriotypa amerikanaren, han berättade att han tex trodde att alla i världen pratade amerikanska tills han var 14 år gammal...

På lördagen forsatte alla lektioner i japanska. Och så gick vi igenom alla regler från AYUSA och värdfamiljerna igen. På kvällen fick vi 600Y att gå och äta för,
så jag och en av utbyteseleverna som heter Lena gick och köpte mat i en "ica".
Efter det mötte vi några av dom andra studenterna från Europa och gick och shoppade runt Shinyokohama tills det var dags att gå och sova.

Jag behöver verkligen nån som fixar så att det ser skapligt ut i bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0