Lääänge sedan man skrev

Så massor har såklart hänt. Lite svårt att veta vart man ska börja.
Förklaringen till varför jag inte har skrivit är att jag tappade min dator i golvet när jag fortfarande bodde i Tokyo på hotell. Sen när jag kom till Okinawa så har det tagit sin tid att få den till en som fixar datorer. Men när datorn väl är där sa visar det sig att den inte är trasigare än att man inte kan starta den med batteriet i. Fast det fick jag reda på ett bra tag senare. Hursomhelst, nu har jag dator och kan börja skriva lite mer och lägga upp mer bilder.

Jag har varit på Okinawa i tre veckor nu, min stad heter Nago och ligger ungefär i mitten av Okinawa, i en stor vik på Okinawas västra sida. Okinawa är känt för skaldjur och för fläskmat. Man äter tex hela grisen, tår, ögon och allt i diverse rätter. Men min värdmamma är snäll så jag har inte behövt äta fläsk eller skaldjur sen jag kom hit.
Min familj består av min värdpappa och värdmamma, dom är båda lärare och jobbar nästan hela veckan. Så det är mycket frihet och egentid om man jämnför med andra ungdomar i Japan. Sen har jag två systrar som är respektive 20 och 25 år gamla. Båda bor i Tokyo. Den äldsta Ayuko arbetar på min japanska utbytesorganisation AYUSA och det är tack vare henne jag hamnade här. Den andra systern heter Chihiro och hon pluggar psykologi. Jag har inte träffat henne än. Men det gör jag nog till jul.

Skolan är striktare och mer japansk om man jämnför med den jag hade i Tokyo. Skoldagarna är rätt långa och lektionerna är ungefär 50 min åt gången. Så det är en massa byta klassrum. Jag pluggar mest japanska för mig själv. Skolan är den största i Nago och har ungefär 1200 elever.
Efter skolan tränar jag karate tre gånger i veckan. Och jag kommer också börja träna volleyboll i skolan snart.

Nog skrivet, bilderna är från en utflykt jag på med tvåorna runt Okinawa, från skolans marathondag, ett besök på akvarium och lite allt möjligt annat.

utsikten över Nago

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Du ser ut att trivas! Man blir ju klart sugen på att fara utomlands själv =)

2010-11-20 @ 12:26:17
URL: http://[email protected]
Postat av: Elias

Mmm^^ Du får väl planera familjesemester^^

2010-11-20 @ 13:04:37
URL: http://eriasunihonimasu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0