Igår

Jag orkar inte riktigt berätta allt jag gjort idag i detalj, men iaf.
Jag åkte från Shinyokohama till kawasaki idag med buss. Resan gick via Haneda och tog ungefär en och en halv timme.
Min värdmamma Naoko-san mig vid stationen som heter Tama Plaza. Jag kommer åka tåget därifrån varje morgon till skolan också.
Vi åkte hem till henne och där träffade jag min värdpappa, Katsumi-san och deras son som jag glömt namnet på igen..-.-
Efter att ha ätit middag med hela familjen inklusive Naoko-sans mamma som också bor i huset så försökte vi prata en massa och försökte planera morgondagen.
Sen åkte vi och köpte en ny adapter till mig och en massa annat åt dom. Efter det bjöd dom mig på middag på en koreansk resturang. Där jag fick äta en massa som jag annars aldrig ätit, så som rå nötkött med rått ägg, som krydda hade man små skurna bitar av vitlök och lök.
Sen åt vi såklart ris, stekt nötkött, som man stekte i en kolgrill som var inbyggd i bordet. Och så fick jag också äta kotunga. vilket jag först förstog efteråt. Men det var riktigt gott:)
Och så lyckades jag faktiskt äta grillade majskolvar också:) till det hela var det också en sallad som var god och bitar av 2xknyttnäve stor tomat. Vi drack majste till maten och som efterätt hade vi en soppa.
Efter allt ätande så åkte vi hem igen och försatte planera för imorgon och alla andra praktiska problem som pendelkort, idrottskor osv.
När vi var och shoppade så köpte dom också två skrivhäften för ord i hiragana. Målgruppen på häftena var ungefär tre år:)
Jag ska gå och sova snart så att jag orkar med imorgon. Då ska jag till skolan på en öppningscermoni och träffa rektorn med Naoko-san och Yoko-san.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0