Gårdagen och dagens

Igår hade vi världens oväder hela dagen. Floden i närheten "Kawasaki River" svämade över så massa tåg var försenade. Så man fick gå med paraply hela dagen och för första dagen gång i Japan som det inte var över 35 grader för mig, det var bara 28-30..-.- Och luftfuktigheten var så hög att det kändes som om man andades vattendroppar.
Dagen var iaf riktigt lyckad på alla andra vis. Vi hade en kort skoldag igen, och efter den så gick jag runt och hälsade på alla klubbar på skolan. Och sen så stannade jag med några från två klasser över mig och spelade volleyboll:) På kvällen pluggade jag mest som vanligt och så somnade jag tidigt.

Och jag glömde nästan, Riku fyllde sju år igår:) Så det var tårta och allt möjligt till middag.


Idag så var regnet och alla moln helt plötsligt borta. Och tillbaka med 35 grader och all fukt-.-
Jag hade som vanligt några timmar japanska och sen ett klassmöte för att planera för skolfestivalen i oktober.
Det visade sig att jag hade stl. LL i japan, när jag har M i sverige.. Efter lektionerna hade jag klubb, Kyudoh vilket måste vara en ännu mindre fysiskt ansträngande sport än golf. Allt går i snigeltakt och det är mer eller mindre en cermoni ibland^^
Kanske jag byter klubb, men jag ska iaf testa nån vecka först. Efter klubben spelade jag lite basket med volleybollklubben:)

Igår och idag så fixa jag lite bilder från min skola och gatan jag bor på. Och några från vägen till skolan
Ni får vrida på huvet lite så jag slipper ladda om alla bilder:)
Sen så har jag klurat ut att min skola ligger brevid en amerikansk flygbas. Så nästan varje dag flyger transportplan förbi. Idag såg jag tex två black hawk helikoptrar^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0