Hej igen:)

Det har gått några dagar sen jag senast skrev, och allt möjligt har hänt.
Under helgen så vad jag på ett affärsmöte med Naoko-san, hon och en av hennes vänner planerar att öppna en matkedja i Japan och dom behövde fixa en investerare. Killen vi träffade var från en Nya Zeelänsk privat bank, inte för att jag förstår vad en privat för för skillnad. Iallafall, han var vice vd på banken och hade också varit utbyteselev när han var sjutton i Japan. Och han hade också tränat kampsport:) Så det var väldigt intressant att träffa honom.
Efter mötet som tog två timmar ungefär så gick vi och åt lunch med en av mellanhänderna, och efter lunchen gich vi och fika i ett franskt konditori.
Igår hade jag skola igen, och det var som förra veckan tre timmar japanska och sen fick man gå hem. Det dryga med dom lektionerna är att vi alltid har en ny lärare varje dag. Och lärarna synkar aldrig sig med varandra. Så undervisningen hänger inte direkt ihop med den från dagen innan..
På japanskan idag så funkade det iaf fint, vi lärde oss mest adjektiv, hur man säger tider och sånt. Efter skolan så fick vi välja vilka klubbar vi vill vara med i.
Jag valde Judo tre gånger i veckan och Kyudoh, japanskt bågskytte. Det verkar som om judoklubben på skolan bara har 4 medlemmar så dom får så mycket utrymme tyvärr. Men 3 gånger i veckan blir nog lagom mycket efter allt annat pluggande och tränande. Och om jag blir för uttråkad kan jag alltid gå till klubben i Ichigao. Skolan har också en go och shogiklubb:) Så jag kanske hinner med att spela lite nån gång.
Efter att letat reda på alla klubbar och tittat på dom så träffade jag Juen, koreanen som är från Australien och som är utbyteselev på skolan. Han och jag, och en några till drog och köpte glass och tog död på tiden tills jag var tvungen att åka hem.
Till middag åt vi ris med friterad kyckling. Sen fanns det också ägg med nått som liknade majonäs och nötkött. Efter att jag provat köttet för hövlighetens skull och sagt att det var gott, vilket det inte direkt var. Så frågade jag såklart vad det var, det visade sig vara kolever... I Japan är det alltid bäst att äta först och fråga sen..

Jag ska försöka lägga upp nån mobilbild från resan hit och från idag om det funkar.
Nån som vet vart man kan se hur många som besöker ens blogg? Så jag kan räkna ut om det är värt mödan eller inte:)

Kommentarer
Postat av: Annika

Klart det är värt mödan Elias! Vi ser dig... :-)

2010-09-09 @ 20:31:06
Postat av: Åsa

Ich schätze es sehr.

2010-09-12 @ 09:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0